hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| دومرحله ای شدن صدور پروانه ساختمانی

قم| دومرحله ای شدن صدور پروانه ساختمانی

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم از تلاش برای دو مرحله‌ای کردن صدور پروانه ساختمانی خبر داد. 

به گزارش رویداد ایران_قم،غلامرضا جانقربان، به تلاش شهرداری قم برای صدور پروانه ساختمانی در دو مرحله اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع سبب تسریع فرایند ساخت‌وساز برای متقاضیان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری این کار اجرایی می‌شود، افزود: در مرحله نخست نیازی به تائید نظام‌مهندسی وجود ندارد و پیش پروانه صرفاً با پرداخت عوارض، حق بیمه و حق نظارت آتش‌نشانی صادر خواهد شد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم اضافه کرد: در مرحله بعد که مالک مقدمات را به‌طور کامل فراهم کرده و شروع به کار می‌کند، پروانه هم از سوی شهرداری صادر می‌شود.

وی مدت اعتبار پیش پروانه را یک‌ساله دانست و یادآور شد: در این مدت مالک می‌تواند اقدام به تهیه نقشه‌های معماری و ساختمانی و انتخاب ناظر کند که این موضوع هم فرایند را کوچک‌سازی کرده و احترام به مردم است تا فرصت کافی برای انتخاب طراح و ناظر وجود داشته باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با بیان اینکه با تعدادی از دستگاه‌ها تفاهم‌نامه داشتیم و در سال جاری با بقیه دستگاه‌ها هم تفاهم‌نامه خواهیم داشت، عنوان کرد: تمام استعلام‌هایی که باید برای صدور پروانه از این دستگاه‌ها گرفته شود به‌صورت الکترونیکی ارسال خواهد شد و پاسخ‌ها هم به‌صورت الکترونیکی به شهرداری می‌رسد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد